OPETH - The Last Will And Testament
Návrat niekam k "Ghost Reveries" so zvukom posledných albumov. Stávka na istotu, ktorá však za vrcholmi tvorby zaostáva. Navyše, mňa osobne rozprávač pri sústredenejšom posluchu tohto koncepčného albumu irituje.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Reinkarnovaní ABIGOR ako záhadné trio A.R, P.K., T.T. robia na svojej novej hudobnej ceste ďalší logický krok. „Fractal Posession“ úspešne rekapituloval záver diania minulej dekády v blackmetale a už názov novej nahrávky naznačuje, že kapela je ochotná posunúť sa ďalej do elektroblackovej (post)moderny.
Druhý pohľad na dve osamotené skladby, v trackliste stroho pomenované „Part I“ a „Part II“ a o celkovej stopáži len 38 minút, predznamenáva niečo prinajmenšom atypické. ABIGOR hudobne vstupujú do víru aktuálnej scény a na nahrávke sa zahrávajú s časom a poriadkom v súlade so súčasnými trendami, snažiacimi sa o vyváženú zrážku čierneho chaosu a hudobného poriadku do jednej zmesi. Tak ako to úspešne robia napríklad DEATHSPELL OMEGA či BLUT AUS NORD.
Podobne ako na „Fractal Possesion“ si od aktuálnych lídrov žánru berú Rakúšania len to najlepšie, s tým, že pridávajú svoje originálne výrazové prostriedky. Album v prvej aproximácii pôsobí očakávane prvoplánovo chaoticky a na pochopenie si vyžaduje viacero sústredených posluchov. V oboch skladbách skáčeme cez časopriestorové diery medzi rôznymi hudobnými polohami za výdatnej asistencie rýchlych výklepov. (A)typicky blackmetalová časť sa odohráva v tom najrýchlejšom tempe excelujúceho bubeníka, prekladaná náhlymi prepadmi do pomalých, pretechnizovaných pasáží vyšperkovaných vyhrávok často bez jednotiaceho tempa a často kolidujúcich s naprogramovanými elektro zvukmi. Originálnym špecifikom kapely sú pomalé, až romanticky znejúce melodické party s melodickým spevom a na druhej strane z mixu vystupujúcim hovoreným/kričaným slovom.
„Sulphur...“ tak bez problémov môže pôsobiť ako nesúrodá zmes nápadov, rozhádzaných za sebou v snahe zapôsobiť na poslucháča neuchopiteľným hudobným chaosom. Na druhej strane osloví množstvo tých, ktorí budú hľadať za všetkými inštrumentálnymi útržkami koncepčný celok, zrkadliaci sa aj vo filozoficky založených textoch. Ja sám kolíšem medzi oboma polohami, s finálnym zistením, že album predsa len má niečo do seba. Množstvo kúskov nezložiteľného puzzle pôsobí naozaj originálne a už len z inštrumentálneho hľadiska je na nahrávke dosť miest a liniek, ktoré sa dajú labužnícky vychutnávať. Akokoľvek sa to ale snažím zložiť, mentálny obraz zostáva len matný - nesúvislý a ťažko vstrebateľný.
Na druhej strane dokážem pochopiť zámer a oceniť snahu kapely sa niekam posunúť a posunúť niekam aj momentálne stagnujúci žáner. Určite to nie je veľký alebo prevratný skok, ale album má vlastnú tvár, je skvele vyprodukovaný s množstvom pôsobivo originálnych nápadov, a to je niečo, čo sa dnes sakra počíta.
Novinka ABIGOR prezentuje neľahko vstrebateľnú fúziu blackmetalových útržkov a industriálnej elektroniky. Snaha spojiť hudobnú pravidelnosť s chaotickou temnotou vyústila v pomerne vydarené dielo, a ak vám niečo hovoria kapely v súvisiacich článkoch, určite do toho choďte.
8,5 / 10
A.R (Arthur Rosar)
- vokály
P.K. (Peter Kubik)
- gitary
T.T (Thomas Tannenberger)
- bicie, basgitara, gitary
1. Part I.
2. Part II.
Time Is the Sulphur in the Veins of the Saint... (2010)
Fractal Possession (2007)
Shockwave 666 (EP) (2004)
Satanized (A Journey Through Cosmic Infinity) (2001)
In Memory (EP) (2000)
Channeling The Quintessence Of Satan (1999)
Origo Regium 1993-1994 (kompilace) (1998)
Structures Of Immortality (EP) (1998)
Supreme Immortal Art (1998)
Apokalypse (EP) (1997)
Opus IV (1996)
Nachthymnen (From The Twilight Kingdom) (1995)
Orkblut – The Retaliation (EP) (1995)
Verwüstung / Invoke The Dark Age (1994)
ani po XY vypocuti ma stale nenudi, prekvapivo vyborny album
Návrat niekam k "Ghost Reveries" so zvukom posledných albumov. Stávka na istotu, ktorá však za vrcholmi tvorby zaostáva. Navyše, mňa osobne rozprávač pri sústredenejšom posluchu tohto koncepčného albumu irituje.
V jisté BDM RPG hře vytváříte ultimátní postavu a její charakteristiky definujete následovně: Násilí: 100%, Technické skills: 100%, Skladatelská inteligence: 100%, Šarm: 100%, Oddanost 100%, Laskavost: 0%. Do kolonky "Jméno" pak vyplníte: DEFEATED SANITY.
Už poněkolikáté zní otázka stejně: Zničil Einar Solberg další desku jinak velice talentované kapely? Odpověď zní: Zase to zvládl. Jeho hlasový projev je jak chilli. Koření. Měl by se používat citem. Když se tam toho najebe hodně, nedá se to žrát.
Hele, Blake Judd ještě žije. Enfant terrible (ale současně i schopný skladatel) US blacku je (znovu) zpět a tentokráte doručuje tradičněji pojatou kolekci. Šlape mu to dobře, tělo už má sice životem zhuntované, mysl však zůstává stále čerstvá.
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.